|
|
שיחת משתמש:Aviados
ברוכים הבאים לדף השיחה שלי
כדי לפתוח דיון חדש אפשר ללחוץ כאן או על כפתור +.
ערב טוב, אביעדי,
אני מבין את הטיעון שלך בעניין ההגייה היידישאית, אבל נראה לי שזו הפניה מיותרת. הסיבה היא שבטקסט עברי (לא יידי) אנחנו לא כותבים "פוילן". מי שיכתוב "פוילן" בגוגל יגיע (בכל מקרה) לערך על פולין בוויקיפעדיע. לעומת זאת, "פולין" או "פולניה" - שתיהן משמשות כשם המדינה הזאת בעברית.
זאת ועוד, מי שיחפש את פולין ויכתוב בוויקיפדיה "פוילן", חזקה עליו שהוא לא שולט כל כך בעברית. ניסיתי, לשם הבדיקה, לגגל "פוילן", למקרה שאגיע לדף כלשהו בעברית. כל המופעים הם ביידיש. אלדד • שיחה 23:30, 28 ביולי 2008 (IDT)
- טוב, בסדר, מניח שאפשר לוותר עליה.. אבי־עד - שיחה 02:04, 29 ביולי 2008 (IDT)
- אם כך, ברשותך, אני מוחק את פוילן. דרך אגב, חשבתי גם על האפשרות שיהיה שם לועזי כלשהו, שהתעתיק שלו יהיה כזה. בכל אופן, אני משתדל שההפניות יהיו רק לכתיב עברי. אלדד • שיחה 02:34, 29 ביולי 2008 (IDT)
- בסדר גמור. אבי־עד - שיחה 17:40, 29 ביולי 2008 (IDT)
בא לך לחבר סוף סוף את הערך? כתבתי כבר כמה פעמים, בצד, אבל זה לא הבשיל לכדי ערך ויקיפדי, ולא נראה לי שיהיו לי אנרגיה/זמן עודף (מחק את המיותר) כדי לעבוד על הערך הזה בזמן הקרוב. לטיפולך, אם בא לך. אלדד • שיחה 02:39, 30 ביולי 2008 (IDT)
- לפחות דאגתי לתקן את שמו ולהוסיף קישורים רלוונטיים בכל הערכים שבהם הוא הוזכר עד כה. אלדד • שיחה 02:40, 30 ביולי 2008 (IDT)
- אח.. *נאנח* יש מצב, אבל נראה מתי אני אגיע לזה.. אגב, למה "ייוו"א" ולא "ייווא"? אמנם היא"ס, אבל ייִוואָ.. אבי־עד - שיחה 02:48, 30 ביולי 2008 (IDT)
- פשוט יש לי עוד כמה דברים ברשימה, ואני לא ממש רואה מתי אני מגיע אליהם.. :| אבי־עד - שיחה 02:51, 30 ביולי 2008 (IDT)
- לך בדרכך זו... ותגיע לייווא לכשתגיע :) -- כן, עדיף ייווא, לא בתור ראשי תיבות. אלדד • שיחה 02:54, 30 ביולי 2008 (IDT)
- אייווה! אבי־עד - שיחה 02:56, 30 ביולי 2008 (IDT)
- אייווה-ג'ימה! :) לילה טוב. אלדד • שיחה 03:10, 30 ביולי 2008 (IDT)
- אז, אלדדי.. הנה :) אביעדוס - שיחה 03:12, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- אַ גרויסן דאַנק! ווי זאָגט מען אויף יידיש "כל הכבוד"?
אלדד • שיחה 05:07, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- יצרתי גם את ההפניה "ייוו"א". בגוגל יש מאות מופעים. אלדד • שיחה 05:16, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- ממ.. שכויח? ^- אביעדוס - שיחה 07:45, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
- יאָ, שכויח! :) אלדד • שיחה 10:50, 5 באוגוסט 2008 (IDT)
[עריכה] הסכם העברה
האם תוכל לתת בדף שיחת הערך דוגמא או שתיים לאי ההתאמות שמצאת? מלכת אסתר - שיחה
[עריכה] לתשומת לבך
את ההצבעה יש לבצע בדף ההצבעה ולא בדף שיחתו. – rotemliss – שיחה 21:11, 1 באוגוסט 2008 (IDT)
- הצבעתי בדף ההצבעה.. אח"כ הוספתי לכתוב את דעתי בדף השיחה. אבי־עד - שיחה 01:29, 2 באוגוסט 2008 (IDT)
שלום אבי־עד,
העליתי ל-Commons תמונות של פרחים זכריים ונקביים של חרוב – אולי יהיה לך שימושי כדוגמה לצמח דו-ביתי במאמר מיניות הצמח.
ריק-פ - שיחה 23:37, 7 באוגוסט 2008 (IDT)
- מעולה, תודה! בינתיים אני רק לא מצליח למצוא זמן לכתיבת הערך.. :/ אביעדוס - שיחה 04:10, 8 באוגוסט 2008 (IDT)
- OK; מקווה שתמצא זמן בקרוב. ריק-פ - שיחה 09:04, 9 באוגוסט 2008 (IDT)
[עריכה] ברוך הבא
היי אביעד, לא כדאי לחלק "ברוך הבא" למי שזה עתה נרשם. עדיף קודם לראות שהמשתמש/ת עושה כמה עריכות טובות, ושאין מדובר במשחית. במקרה של "קרית פוזה", למשל, יש לי תחושה רעה, אבל אולי אתבדה. עידו • שיחה 01:27, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
- טוב, בסך הכל רציתי להיות נחמד. אבל אני מניח שיש משהו בדבריך.. אביעדוס - שיחה 01:33, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
- ואכן :/ אביעדוס - שיחה 01:40, 11 באוגוסט 2008 (IDT)
[עריכה] הניסיון...
בדיוקלטיאנוס לא עלה יפה :) בכל אופן, המשפט לא תקין כרגע. (ואני משתדל לפרוש עוד כמה דקות...). אלדד • שיחה 01:14, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- איך ווייס... הוספתי שם פיסוק, ובירקות לא נגעתי. לילה טוב, אלדד • שיחה 01:17, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- התלבלבתי.. ברחה לי ו"ו החיבור והמשפט הצ'טקמק. לילה טוב, אביעדוס - שיחה 01:18, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- או, עכשיו הבנתי את כוונת המשורר. אז טוב שהצצתי בזה :) ל"ט אלדד • שיחה 01:19, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- איגוד מגדלי הירקות מודה לך kotz - שיחה 08:14, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- איגוד הפנסיונרים האקדמאיים מרכין ראשו בפניך. אביעדוס - שיחה 08:16, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
אביעדוס, שים לב לקרדיט. אנו רושמים בתקציר מי תרם/ה או יצר/ה את הקטגוריות אותן אתה מחליף ומי אותן קטגוריות, בתקציר. ליל מנוחה, דורית 02:25, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- הי, ההערת וגם כתבת?! כתבתי קרדיט בדף השיחה של מיתולוגיה סלאבית, ובטרם שמרתי אותו ויקיפדיה הראתה לי את הדלת. לא יפה, דודה. אביעדוס - שיחה 02:31, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- מה? אבל הייתי מנומסת.. גם זה לא טוב בימינו? אני יכולה למחוק את השיחה אם תרצה ואז תכתוב אתה. דורית 02:50, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא, לא, אל תיסחפי.. אני צוחק
אביעדוס - שיחה 02:51, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- אבל למה בצהוב, למה? ליל מנוחה, דורית 02:56, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
- למה לא? :) לילה טוב, אביעדוס - שיחה 02:59, 14 באוגוסט 2008 (IDT)
שלום, שיניתי מעט את הודעתך בלוח המודעות (העריכה הזו) סתם מתוך שעמום. אם זה מפריע קבל את התנצלותי. לילה טוב, תומאס 00:08, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
- לא, זה בסדר, הייתי צריך לחשוב על זה בעצמי. אביעדוס - שיחה 00:42, 16 באוגוסט 2008 (IDT)
מה אתה לומד בתל אביב? -- הודעה זו נכתבה על ידי המשתמש/ת Galoren.com (שיחה | תרומות) ששכח/ה לחתום.
- הממ.. כל מיני :) מעדיף לא לפרט כאן. אביעדוס - שיחה 02:16, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- אתה יכול לומר בכללי? מתמטיקה\רוח\כו..--Galoren.com - שיחה 02:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- ממ.. ביולוגיה, רוח וכל מה שבאמצע :) אביעדוס - שיחה 02:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- מעניין...--Galoren.com - שיחה 02:29, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- :) אביעדוס - שיחה 02:31, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
[עריכה] מקצרמר למובחר
האם הוצאת את הערך מיתולוגיה סלאבית מהתחרות? אם כן אנא, הסר אותו מהרשימה בבית שלישי. תודה . שנילי • שיחה 07:23, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- תודה, כבר היסרת. שנילי • שיחה 07:25, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- בכל מקרה, תודה על תשומת הלב :) אביעדוס - שיחה 07:33, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
שלום. אנא ראה הערתי שם. ערןב - שיחה 08:58, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- הי, ראיתי. אביעדוס - שיחה 09:00, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
[עריכה] היום בהיסטוריה
שלום אביעד. ביטלתי את עריכתך בתבנית של היום. תבניות היום בהיסטוריה צריכות לכלול 4-5 אירועים ולא יותר, אחרת הן תופסות מקום רב מדי בעמוד הראשי. מתוך האירועים, רצוי שיהיה גיוון ולא תופיע יותר מלידה אחת ופטירה אחת.
אפשר לרענן תבניות קיימות, על-ידי החלפת אירועים שכבר הופיעו בעבר, ואינם מרכזיים במיוחד. דב ט. - שיחה 13:34, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- בין האירועים שהוספת, רעידת האדמה בטורקיה אינו מתאים במיוחד, כי אין ערך על האירוע, ותחילת הפינוי בכוח בהתנתקות גם לא מתאים, כי מספיק האזכור להתנתקות עצמה ב-15 באוגוסט. גם לווינסקי די גבולי לדעתי. דב ט. - שיחה 13:39, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- הי דב, מקבל את הערותיך. תגובה כללית: הסיבה שמלכתחילה לקחתי על עצמי לערוך את תבנית היום היא שהאירועים בלוח הלועזי נראו דלים, כאילו לא קרה שום דבר בתאריך הזה. 4-5 אירועים, אתה אומר. כרגע יש רק 4, וגם הם תמציתיים במיוחד. השווה לדוגמה לאירועים בלוח העברי, שנראים "שמנים" יותר.
ובאופן ספציפי: לגבי רעידת האדמה בטורקיה - אמנם בעייתי שאין ערך, אך האם זו כשלעצמה סיבה מספקת כדי לא להזכיר אותו? מדובר באירוע שהיה די משמעותי בזמנו. מוניקה לוינסקי גם הוא די מעניין, ולגביו דווקא כן יש ערכים. אביעדוס - שיחה 19:30, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- הרעיון הוא רק לתת תמצית, ומי שמתעניין שיקרא בערך. (הנתונים מראים שרבים קוראים את הערכים שמופיעים בתבנית). זו לא תבנית הידעת שבה ממש מספרים סיפור. ארבעה אירועים (תמציתיים) זה די סביר. אכן חלק מהתבניות העבריות קצת מעמידות בצל את תבנית היום בהיסטוריה הטיפוסית, אבל זה כיוון שהן חרגו מפרופורציה ויש לקצצן מעט. (גם בכמות האירועים וגם באורך התיאור).
- לווינסקי זה בסדר, לא המאורע ההיסטורי החשוב ביותר אבל לגיטימי. (אם כי לדעתי הארכת מדי בתיאור). אירועים שאין עליהם ערך, כמו רעידת האדמה, אין טעם להציג בתבנית. (גם אם לאירוע ההיסטורי הייתה חשיבות. לא כך בדפי התאריכים שאינם מוגבלים במקום).
- אם אתה רוצה לעסוק בנושא, אירועי היום בהיסטוריה לוקים בישראלוצנטריות, אמריקנוצטריות, מלחמת-העולם-השואה-צנטריות והמאה-העשרים-צנטריות. אישית אני משתדל מעת לעת להחליף אירועים מקבוצות אלה (כאלה שאינם חשובים מאד - את פרוץ מלחמת העולם השנייה נניח לא אסיר) באירועים מזמנים קודמים ומארצות אחרות, כדי לגוון ולחשוף עוד חלקים מוויקי לציבור. דב ט. - שיחה 20:24, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- כן, אשמח לסייע מפעם לפעם. אגב, אני לא חושב שישראלוצנטריות היא תופעה נוראה כל כך (א. זה טבעי וקיים בכל העולם; ב. אם אנחנו לא נתמקד בעצמנו - מי כן? אתה זוכר כמובן שאנחנו הוויקיפדיה הישראלית היחידה..), וגם מאה-עשרים-צנטריות די מובנת, אם כי כאן בהחלט מוטב לקצץ. אביעדוס - שיחה 20:32, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- זה לא נורא, ונטייה קלה היא אפילו רצויה, אבל זה עניין של מידה. אירועים זניחים יחסית מתולדות ישראל, מקומם יכירם, אם בכלל, בתבנית אירועים בלוח העברי. תבנית שבה שלושה מחמישה אירועים הם ישראליים היא בעייתית. בקשר להתמקדות במאה ה-20 (ולארה"ב ולמלחמת העולם השנייה) הבעיה נובעת מכך שהתשתית למיזם הונחה ב-2004 (ושוכללה ב-2005) ולכן שיקפה את מה שהיה לוויקי להציע אז. נעשתה עבודה יפה מאד, בעיקר על-ידי עמנואל וזהר, אך מאז התפתחנו, ויש לשאוף לכך שההתפתחויות יזכו לחשיפה, דבר שאני עוסק בו בעצימות נמוכה. ראה גם דיונים בעניין בדף המיזם. דב ט. - שיחה 21:21, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
- כן, ראיתי. ככלל, נוטה מאוד להסכים עם דבריך. אביעדוס - שיחה 22:17, 17 באוגוסט 2008 (IDT)
|