|
|
ויקיפדיה:מזנון
[עריכה] תיבת החיפוש
פעם עלתה כאן הצעה להעלאת תיבת החיפוש מתחת ללוגו. היו רבים שתמכו אבל טענו שאם הכל העולם לא שינו אנחנו לא יכולים לעשות זאת לבד. אך אתמול ביקרתי בויקי הגרמנית ולהפתעתי גיליתי שהם העלו את תיבת החיפוש. אם הויקי השנייה בגודלה יכולה לעשות זאת מדוע אנו לא יכולים? —> יהונתן = ) • השיחה • 15.07.08 - 13:43
- לא יכולנו, אבל עכשיו אפשר בעזרת שינוי חדש בתוכנה. מהי דעת הקהילה בנוגע להצעה להעלות את תיבת החיפוש מתחת ללוגו? – rotemliss – שיחה 21:27, 15 ביולי 2008 (IDT)
-
- אני מציע בין תיבת הקהילה לתיבת הניווט. ככה כלי הניווט לקוראים יגיעו לפני הקישורים של הכותבים. דניאל ב.
בעד, מתחת ללוגו. כמציע ההצעה ההיא, אשמח מאוד אם השינוי יבוצע. ברי"א • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשס"ח • 21:34, 15 ביולי 2008 (IDT)
-
- אני בעד ההצעה של דניאל מתחת לתיבת הניווט שהיא חשובה יותר למשתמשים חדשים. בהצעה זו יש לדאוג שתוספת סקריפט "הקישורים שלי" תהיה מתחת לחיפוש. גיל כ. (שיחה) • 21:37, 15/07/08
- ברזולוציות מסוימות, אם תהיה תיבת החיפוש מתחת לתיבת הניווט היא כבר לא תיראה במסך הפתיחה. לעומת זאת, אם היא תהיה מעליה, יראו גם את רובה של תיבת הניווט. ברי"א • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשס"ח • 21:42, 15 ביולי 2008 (IDT)
- לא חשבתי על סוגיה זאת, אני משנה את דעתי גם אני
בעד ההצעה. גיל כ. (שיחה) • 21:50, 15/07/08
- באיזה רזולוציות? שיניתי לרגע את הרזולוציה ל800 על 600 ואני עדיין יכול לראות את כל תיבת הניווט ומחצית מתיבת הקהילה. לא נראה לי שיש הרבה קוראים שגולשים בוויקיפדיה ברזולוציה נמוכה מ800 על 600. NuNaTaK 22:07, 15 ביולי 2008 (IDT)
- 600X800. כנראה יש לך מסך גדול. ברי"א • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשס"ח • 23:45, 15 ביולי 2008 (IDT)
נגד להשאיר במקום. הזזה תפגע במבנה. YHYH ~ שיחה 21:59, 15 ביולי 2008 (IDT)
- התואיל לפרט כיצד היא תפגע בו? (ראה הדוגמה בוויקידויטש)ברי"א • שיחה • י"ג בתמוז ה'תשס"ח • 22:01, 15 ביולי 2008 (IDT)
נגד פחות אסתטי ונוח. המיקום הנוכחי באמצע המסך הוא נוח יותר מאשר בפינה הימנית העליונה ולטעמי גם יותר אסתטי. NuNaTaK 22:07, 15 ביולי 2008 (IDT)
- הרגע ראיתי שבויקי הגרמנית העלו את תיבת החיפוש רק בעמוד הראשי, אם הכוונה כאן היא לעשות את אותו הדבר ושבשאר העמודים התיבה תשאר במיקומה הנוכחי אז גם אני בעד. NuNaTaK 22:09, 15 ביולי 2008 (IDT)
- עשו את זה גם בכל שאר העמודים. אי אפשר לשנות רק בעמוד הראשי. אם זה נראה לך אחרת, כדאי לפעול לפי ההוראות במדיה ויקי:Clearyourcache. – rotemliss – שיחה 22:13, 15 ביולי 2008 (IDT)
- צודקת, הסתדר. תודה. NuNaTaK 22:19, 15 ביולי 2008 (IDT)
נגד, מעדיף לחכות שיהיו יותר יכולות בתוכנה ובדגש על חשבון מאוחד שבו ישמרו הגדרות בין המיזמים. עדיף פורמט קבוע בכל המיזמים ובכל השפות. הידרו - שיחה 22:15, 15 ביולי 2008 (IDT)
- זו הייתה הטענה אז. אבל ויקי אחת כבר שינתה, אולי אנחנו נמשיך את המהלך? —> יהונתן = ) • השיחה • 15.07.08 - 23:31
- אני בעד הצעתו של דניאל, אם בכלל, ונגד ההצעה להעביר את תיבת החיפוש לראש הדף. רעיון נוסף הוא להפוך את תיבת החיפוש לשורה אחת על ידי שינוי כפתורי הטקסט לתמונות, למשל
ו- . Yonidebest Ω Talk 22:23, 15 ביולי 2008 (IDT)
-
- רעיון טוב. לא ברור לי מה הוא ישנה בקשר לנושא הנידון פה, אבל זה יכול להיות עיצוב יפה יותר. YHYH ~ שיחה 22:33, 15 ביולי 2008 (IDT)
- הקשר הוא שהתיבה תגזול פחות מקום ולפיכך אולי יותר משתמשים יסכימו שהתיבה תוצב בראש הדף. Yonidebest Ω Talk 23:24, 15 ביולי 2008 (IDT)
- אני חושב שהתיבה מספיק קטנה בשביל להקטין אותה עוד יותר. —> יהונתן = ) • השיחה • 15.07.08 - 23:29
- היא לא מספיק קטנה, ולא יהיה נורא אם יקטינו אותה קצת לטובת עיצוב יפה יותר. YHYH ~ שיחה 10:38, 16 ביולי 2008 (IDT)
-
-
-
-
-
- גם בויקישיתוף העבירו את תיבת החיפוש מתחת ללוגו. אביהו • שיחה 18:18, 16 ביולי 2008 (IDT)
לפני שהדיון יגווע ויאורכב, לאיזה היקף תמיכה בשינוי צריך להגיע כדי שהוא יבוצע? ברי"א • שיחה • י"ד בתמוז ה'תשס"ח • 20:52, 16 ביולי 2008 (IDT)
- אני חושש שזה שינוי ולכן 60% אבל אני לא בטוח. —> יהונתן = ) • השיחה • 16.07.08 - 22:16
- גם אני חושב ש-60% דרושים כאן. יחד עם זאת, אפשר לפתוח סקר דעת קהל ולראות לאן נושבת הרוח. אפשר גם לדלג על השלב הזה, ולעבור ישר להצבעה, שהרי אין נכון/לא נכון. סתם שאלה של עיצוב. אבל לפני שעוברים להצביע, כדאי לחכות עוד קצת-הרבה. אולי למישהו יהיה רעיון טוב יותר. אנחנו לא ממהרים בלאו הכי. Yonidebest Ω Talk 22:19, 16 ביולי 2008 (IDT)
- אנחנו צריכים למהר לפני שהדף יאורכב.. —> יהונתן = ) • השיחה • 16.07.08 - 23:09
- לא, אנחנו גם ככה יכולים להעביר את הדיון חזרה מתוך הארכיון. YHYH ~ שיחה 23:15, 16 ביולי 2008 (IDT)
- הדיון לא יאורכב, כי אם יועבר. דיונים שכאלו אינם מאורכבים לארכיון המזנון, אלא מועברים לדף שיחה מתאים, שם ניתן להמשיך לדון בנושא. Yonidebest Ω Talk 23:18, 16 ביולי 2008 (IDT)
- תירגעו! דיברתי בציניות.. (אבל באמת אפשר להעביר לפרלמנט נגיד). —> יהונתן = ) • השיחה • 16.07.08 - 23:21
- במטא העבירו מתחת ללוגו, ובוויקיפדיה האנגלית יישמו את הרעיון שלי. דניאל ב. 23:22, 16 ביולי 2008 (IDT)
- אפשר להעלות להצבעה מרובה על שני שינויים, אחד בין הצעתו של יהונתן, הצעתו של דניאל או השארת המצב הקיים. הצבעה נוספת אם תהיה פה תמיכה לגבי השינוי שיוני הציע שהוא לא קשור למיקום. בכל אופן לא נראה שיש עוד אופציות, למטה בטח שלא יעבירו גיל כ. (שיחה) • 02:02, 17/07/08
- לפני ההצבעה צריך להחליט מה עושים עם התוצאות (לא צריך להצביע על זה, חחח). אני מציע שניתן את שלושת האפשרויות (למעלה, באמצע,כמו עכשיו) ואם יהיה רוב לשתי ההצבעות הראשונות מס' ההצבעות בין שתיהן יקבע. אם ביחד לא יהיה להם רוב - לא נשנה. —> יהונתן = ) • השיחה • 17.07.08 - 10:17
- להצבעה? דניאל ב. 17:02, 23 ביולי 2008 (IDT)
נא לא לפתוח כאן עוד הצבעה "לא רשמית" כביכול. עדיף להצביע באופן פורמלי בפרלמנט. זה לא נושא של "נכון/לא נכון" אלא יותר של טעמים. אני מציע את הנוסח הבא:
- "היכן לדעתך עדיף למקם את מסגרת תיבת החיפוש?". האפשרויות: מתחת למסגרת הקהילה, מתחת ללוגו, מתחת למסגרת הניווט וכל אפשרות אחרת שתעלה במהלך ההצבעה.
אם יש למישהו הצעות נוספות, נא להציע. אם אין, אשמח לראות כמה תומכים להעברת השאלה לפרלמנט. Yonidebest Ω Talk 22:31, 23 ביולי 2008 (IDT)
- אני לא מבין למה לפרלמנט..
|
|
הפרלמנט של ויקיפדיה הוא המקום בו נערכות ההצבעות אודות המדיניות של ויקיפדיה, בעוד שדיונים רחבים יותר מתקיימים במזנון או בדף אחר. |
|
| -- ויקיפדיה:פרלמנט |
- אני ממש לא חושב שזה מדיניות ואני לא מבין למה אתה רוצה שזה יהיה בפרלמנט.. —> יהונתן = ) • השיחה • 23.07.08 - 23:42
- יהונתן, אני לא מבין אותך. קודם אמרת שאתה חושב שכדאי להעביר לפרלמנט, ועכשיו אתה מתנגד לזה? YHYH ~ שיחה 22:30, 24 ביולי 2008 (IDT)
- אפשר לדף משנה של הפרלמנט. משהו כמו: ויקיפדיה:פרלמנט/הצבעה על מיקום תיבת החיפוש. ברי"א • שיחה • כ"ב בתמוז ה'תשס"ח • 22:35, 24 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] שמות וכינויים
הועבר לשיחת ויקיפדיה:מתן שם לערך#שמות וכינויים (העברה מהמזנון) ליאה • שיחה 17:18, 24 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] סידור של תמונות בערכים
הועבר לשיחת עזרה:עיצוב תמונות#סידור של תמונות בערכים (העברה מהמזנון) ליאה • שיחה 17:20, 24 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] הערך על ישראל ב-Citizendium
לפני כבר די הרבה זמן נפתחה גרסה מתחרה לויקיפדיה, שאמורה להסתמך על עריכות שיעברו אישור מקצועי, במקום המנגנון החופשי של הוויקיפדיה. ה-Citizendium. שווה לראות את הערך על ישראל באנציקלופדיה הזו. הוא לא ארוך מדי. הבאתי אותו להלן:
The State of Israel (Hebrew: מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, Medinat Yisra'el) is a country in the Middle East region, bordering the Mediterranean Sea on the west, Egypt on the south-west, Jordan on the east, Syria on the northeast, and Lebanon on the north. Israel's internationally-recognized capital is Tel Aviv and its largest city is Jerusalem. The entire populace is slightly more than seven million over a total land area of 20,330 square kilometers.
Israel declared its independence on Friday, May 14, 1948 following the United Nations (UN) Partition Plan which was adopted by the UN's General Assembly on November 29, 1947. Since the signing took place in the afternoon close to the Shabbat, the religious Jews signed the declaration first, because they did not want to sign on the Shabbat. Then the non-religious Jews signed it.
The word "Israel" is also the name of the Jewish people, the northern kingdom of the Hebrews (c. 1000-721 BC), and an often-used first name given to males and sometimes a surname as well.
Major cities in Israel include Jerusalem, Tel Aviv, Haifa and Beer Sheva.
-- הודעה זו נכתבה על ידי המשתמש/ת 80.230.204.87 (שיחה | תרומות) ששכח/ה לחתום.
- אכן, חזון האיכות המריטוקרטית בהתגלמותו... eman • שיחה • ♥ 21:46, 17 ביולי 2008 (IDT)
- אולי אורי רדלר יוכל להסביר את קוצר היריעה, שכן נראה שיש לו יד בדבר. בכל מקרה, סיטיזנדיום עדיין צעיר, ולא כדאי לקפוץ למסקנות לגביו. odedee • שיחה 22:18, 17 ביולי 2008 (IDT)
- זה מישהו אחר. יחסיות האמת • ♥ • י"ד בתמוז ה'תשס"ח 23:21:18
- לא שזה מצדיק משהו, אבל הערך שם מסומן כ"טיוטה" בשלבי עבודה. אביעד המקורי • שיחה • בואו להצביע 23:23, 17 ביולי 2008 (IDT)
- טיוטה אחרת שראיתי הייתה העתקה של ערך מויקיאנגלית (והערך שם לא משהו, אצלנו הוא מומלץ). החדשות הטובות הן שאם עד היום עורכי אנציקלופדיות מקצועיות היו סנובים בהתייחסם אלינו, כעת נוכל אנחנו להיות סנובים לגבי מישהו אחר. DGtal 23:39, 17 ביולי 2008 (IDT)
- העיקר שתל אביב היא בירת ישראל וירושלים היא בס"ה העיר הגדולה ביותר, גם אם זה רק טיוטה זה כבר מראה שאמינות זה לא הצד החזק שם או מקצועיות...
- לא כתוב שתל אביב היא בירת ישראל, אלא שהיא מוכרת ככזו באופן בינלאומי, מה שבהחלט נכון. דניאל ב. 04:31, 18 ביולי 2008 (IDT)
- מדינה זרה יכולה לסרב להכיר בירושלים כבירת ישראל, אך אין זה סביר שהיא תקבע בירה חלופית. את שגרירותה היא רשאית למקם בתל אביב, ברמת גן או בעפולה, אך צעד זה אין פירושו הכרזה על עיר זו כבירת המדינה. המשפט Israel's internationally-recognized capital is Tel Aviv שגוי מיסודו. דוד שי - שיחה 09:05, 18 ביולי 2008 (IDT)
- בדיוק. זו נקודה שרבים אינם מבינים, וניהלתי ויכוחים כאורך הגלות על הנקודה הזו. הכרה בינלאומית היא תגובה, היא לא יכולה ליזום. כלומר, קודם המדינה קובעת את בירתה, ואז מדינות אחרות יכולות לבחור אם להכיר בכך או לא (וזה לאו דווקא גורר הצבה של השגרירות שם - ע"ע ארה"ב). מדינות זרות לא יכולות ליזום את מיקום הבירה של מדינה אחרת. מיקום שגרירויות אינו רלוונטי.
- מעבר לנקודה זו, חשובה להבהיר שאין שום חשיבות למיקום שגרירויות או הכרה בינלאומית לגבי סטטוס הבירה. ההגדרה של עיר בירה כוללת בסה"כ שני חלקים (אפשר לקרוא במילונים או אנציקלופדיות). ראשית, וזו ההגדרה הנפוצה והחשובה ביותר - מושב הממשלה. ירושלים, כידוע, עונה על ההגדרה הזו במלואה. שנית, העיר שהמדינה בחרה כבירתה - וגם כאן, ירושלים עונה על קריטריון זה. ולכן, היא הבירה, לפי ההגדרה של המילה.
- אי-הכרה בינלאומית היא מעין "עונש דיפלומטי", אך אין ביכולתה לשנות את העובדה, או לקבוע בירה אחרת. זאת בדומה לכך שיש לא מעט מדינות שאין מכירות בישראל - אין לכך כל השפעה על עובדת קיום המדינה. עופר קדם - שיחה 10:48, 18 ביולי 2008 (IDT)
- ודניאל, את מה שעופר הסביר לעיל, הסבירו לך לפחות שלוש פעמים. הגיע הזמן להפנים, לא? חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז בתמוז ה'תשס"ח • 11:56, 20 ביולי 2008 (IDT)
- דניאל יכול להחזיק בעמדה שונה, ויכול אפילו לחלוק על הטענות שהובאו לעיל.
- בנוגע לערך: אני לא בטוח בנוגע למחלוקת שתוארה כאן, אבל אין ספק שצריך להזכיר בנוגע לירושלים שזוהי הבירה שהמדינה קבעה, גם אם היא לא "internationally-recognized", ולא רק שהיא העיר הגדולה ביותר. השינוי בבירה הוכנס בשינוי הזה (העובדה שהוא עבר ללא ביקורת, וכנ"ל הוספת הפרטים המיותרים על החתימה על הכרזת העצמאות, אינה מראה על מקצועיות יתרה של המיזם הזה - נראה שהוא פחות מנוטר מוויקיפדיה). נראה שאורי רדלר תיקן את הבעיות שהזכרתי (לפחות חלקית) והרחיב מעט את הערך, אולי בעקבות הדיון הזה, אך הוא עדיין נופל בהרבה מהערכים המקבילים בוויקיפדיות העברית והאנגלית. – rotemliss – שיחה 13:53, 20 ביולי 2008 (IDT)
- מילא קוצר היריעה, אבל אין שום הבחנה בין עיקר לטפל. דב ט. - שיחה 12:10, 20 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] דפים מוגנים מסומנים בהודעה מתאימה
רקע: הוספתי אתמול סקריפט המוסיף את התבניות {{מוגן}} ו-{{מוגן חלקית}} לערכים מוגנים ומוגנים חלקית בהתאמה. הסקריפט מוסיף את התבנית בסוף הדף, לפני הקטגוריות, באופן אוטומטי אם הדף מוגן. עד היום נאלצו המפעילים להכניס את התבנית הזו ידנית, וגם לזכור להסיר אותה כשההגנה פגה. מעתה כבר לא. התבנית מופיעה בכל המרחבים ובכל הדפים, למעט מרחב "מדיה ויקי", שהוא מרחב מוגן ושלא ניתן להסיר את ההגנה של דף ספציפי במרחב זה גם אם היינו רוצים, ולמעט העמוד הראשי.
עלתה השאלה, האם צריך להופיע הודעת הגנה אוטומטית בדפי משתמש של מפעילים שעליהם יש הגנה (כמו הדפים המוגנים משתמש:Yonidebest/מקור ורישיון, משתמש:וו, משתמש:אירצובושקליפרוץ', משתמש:דורית, משתמש:Yonidebest ועוד). לדעתי - כן, צריך להופיע. Odedee ודורית חושבים שלא. אשמח לשמוע דעות נוספות.
אגב, בינתיים הסרתי את הודעת ההגנה האוטומטית בדפי משתמש, עד לסיום הדיון. Yonidebest Ω Talk 12:13, 19 ביולי 2008 (IDT)
- אני לא רואה סיבה למה שלא יופיע. אולי המתנגדים יסבירו. Ori • שיחה • המורשת העולמית. פשוט עולמית! 15:21, 19 ביולי 2008 (IDT)
- משהו שיוני לא כתב באופן מפורש - הסקריפט הזה גם מסיר את התבנית כשהדף לא מוגן? זהר דרוקמן - I♥Wiki 15:47, 19 ביולי 2008 (IDT)
- הסקריפט לא באמת מוסיף את התבנית - דהיינו בקוד של עריכת הדף לא תראה את התבנית, אלא מוסיף את הקוד של התבנית בהצגה של דף מוגן - ולכן כשהדף כבר לא מוגן, הסקריפט לא יוסיף אליו את התבנית. ערן - שיחה 17:30, 19 ביולי 2008 (IDT)
- מה שערן אמר, וכמו שאני אמרתי: "עד היום נאלצו המפעילים להכניס את התבנית הזו ידנית, וגם לזכור להסיר אותה כשההגנה פגה. מעתה כבר לא". כלומר, הסקריפט עושה הכל לבד - גם מוסיף וגם מסיר. Yonidebest Ω Talk 18:01, 19 ביולי 2008 (IDT)
- אני מבקש להסיר את ההצגה בתבניות הידעת? חצי מהערך זו התבנית הזו... בהידעת? כל התבניות מוגנות, ואין צורל להציג זאת. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ז בתמוז ה'תשס"ח • 11:52, 20 ביולי 2008 (IDT)
- הצגת התבניות במרחב הערכים נחוצה וגם נוחה. עם זאת, אין היגיון רב בהוספתן בשאר המרחבים (שלא לשווא, כמעט אף פעם לא סומנו בתבניות האלה באופן ידני): ויקיפדים עם ותק מינימלי יודעים מיד מדוע אין לשונית "עריכה" אלא "הצגת מקור", ואין להם צורך בתבנית שתפנה אותם לדף השיחה. מי שאינו מבין שהגורם לכך הוא הפעלת הגנה, כנראה שאין לו סיבה לערוך תבניות, דפי מדיניות, דפי משתמש של אחרים או "הידעת?". odedee • שיחה 12:11, 20 ביולי 2008 (IDT)
- ראשית, לי נראה כי התבנית לא מופיעה במאות תבניות "הידעת" מפני שמישהו התעצל להכניס אותם. אם מוגן - צריכה להיות הודעה מתאימה. עודדי, אם אין הגיון, מדוע יש תבניות הגנה על 10 דפים שאינם במרחב הראשי? בכל המקרים הללו מישהו לא התעצל ושם תבנית מתאימה. אגב, לדעתי אין הבדל בין תבניות "הידעת" לבין המרחב הראשי - זה טקסט לכל דבר (וזה בטח שלא קוד מסובך, ואפילו לא קוד בכלל) - וגם אנונימיים צריכים להיות מוזמנים לתקן אותם. הנקודה שלי היא שיש היגיון: ההודעה נועדה לאנונימיים, והם יכולים ומוזמנים לערוך כל דף בוויקיפדיה, כולל תיקון תקלדות בדפי מדיניות. כלומר, כשדף שאמור להיות פתוח לכל הוא מוגן, צריך להיות הודעה מתאימה. עדיין לא ברור לי מה הנזק. התבנית מופיעה אוטומטית, במצב תצוגה בלבד, בלי שמשתמש יצטרך להתערב או אפילו לחשוב על זה. בדיוק בגלל זה כתבתי את הסקריפט הזה - כדי שהתבנית תופיע בכל הדפים המוגנים בלי שנצטרך להתאמץ. Yonidebest Ω Talk 23:09, 20 ביולי 2008 (IDT)
-
- יוני, אלמונים כלל לא מוזמנים לתקן תבניות הידעת? או היום בהיסטוריה או כל תבנית אחרת בעמוד הראשי. לכן הן מוגנות. ולא, זה מגעיל לגמרי איך שזה עכשיו. לא נחוץ ולא רוצים. זה לא נותן כלום. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח בתמוז ה'תשס"ח • 23:17, 20 ביולי 2008 (IDT)
- לא כשהם בעמוד הראשי, אבל כשהם לא בעמוד הראשי - הם כן מוזמנים לתקן. כברירת מחדל, הם אמורים להיות פתוחים לעריכה, ויש להגן עליהם רק כשהם מוצגים בעמוד הראשי (מפני שרק אז הם מועדים לפורענות). אם לדעתך התבנית מעוצבת בצורה מכוערת, זו שאלה לדיון אחר. אתה מוזמן לדף שיחתי כדי לדון על העיצוב. אגב, אודה אם תפסיק להשתמש בסימן שאלה שלא בתוך גרשיים. כלומר, "הידעת?", ולא הידעת?. Yonidebest Ω Talk 23:32, 20 ביולי 2008 (IDT)
- מאז ומעולם כותבים הידעת?, ורק כך. אני לא מבין לאיזה מנגנון אתה חותר? תבניות הידעת? יעלו ויהיו מוגנות רק לאותו יום, ואח"כ תוסר ההגנה? מי בדיוק ינהל את זה? הם מוגנות תמידית. אשר לעיצוב, כך נראה הערך של היום לאחר התיקון שלך תבנית:הידעת? 21 ביולי - סדרה 2. זה לא קשור לעיצוב התבנית. זה פשוט לא הולם שחצי מהערך הוא תבנית הגנה. אני מבקש ממך להסיר את התיקון הזה משום שהוא לא אושר מעולם לביצוע ויש לו מתנגדים בערכים הקטנים. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח בתמוז ה'תשס"ח • 00:32, 21 ביולי 2008 (IDT)
- כן, התבניות אמורות להיות מוגנות רק באותו יום. למה שזה יהיה מוגן באופן תמידי? בכל אופן, הדיון הוא לא על זה. הדיון הוא על השאלה הבאה: האם דף מוגן צריך לכלול הודעה מתאימה גם אם הוא לא מרחב הראשי. אודה לך אם תימנע מלהגיב עוד לדיון זה ותאפשר לאחרים להגיב כדי שאוכל לשמוע דעות נוספות. דיון שהופך לארוך פשוט מרחיק את המגיבים ולא מייצג את דעת הקהילה, ורואים את זה בהצבעות מיותרות שנערכות אחר כך. תודה, Yonidebest Ω Talk 09:28, 21 ביולי 2008 (IDT)
- יוני, תחזיר אותנו למצב המקורי ותמשיך לדון עם מי שאתה רוצה. לא אתערב ואקבל מה שיוחלט. אבל לא מקובל עלי שקובעים עובדות בשטח ללא דיון, ועכשיו צריך לנמק מדוע זה טוב או לא. לא כך פועלים. אבקשך בפעם השלישית לשחזר את התיקון השנוי במחלוקת. חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח בתמוז ה'תשס"ח • 09:56, 21 ביולי 2008 (IDT)
- מילא מרחב הראשי אבל לשם מה בדפי משתמש (שממילא אחרים לא אמורים ולא צריכים לערוך אותם), תבניות וכו'? לדעתי הפתרון צריך לבוא מכיוון אחר ללא התבנית המסרבלת לשווא. כאשר ויקיפדים ירצו לערוך תבניות מוגנות וכדומה, תובא בפניהם הודעת התרעה קצרה (למשל : דף זה ננעל כך שרק מפעילי מערכת יכולים לערוך אותו/רק וויקיפדים בעלי ותק של ארבעה ימים או כל נוסח דומה) כשהם מנסים להיכנס למצב עריכה. פשוט, קל, יעיל, לא מסרבל ולחלוטין אפשרי. דורית 16:44, 21 ביולי 2008 (IDT)
- אני משנה את הסקריפט כך שיפעל רק במרחב הראשי (אם כי היה עדיף אם הייתם פחות קטנוניים ומאפשרים לאחרים לראות על מה ה"מהומה"). את הדיון הזה פתחתי במזנון כדי לאפשר לאחרים להביע דעה. דעתכם ודעתי כבר ידועים. שתיים בעד ושלושה נגד זה לא מספיק כדי לקבוע לכאן או לכאן, אז בואו לא נהפוך את זה לדיון הארוך ביותר במזנון ונאפשר לאחרים הזדמנות להגיב. Yonidebest Ω Talk 22:11, 21 ביולי 2008 (IDT)
- איך ידועה אם הבאתי כאן רעיון חדש שלא חשבתי עליו קודם לכן? אין זו קטנוניות שלנו, אחרים יכולים להבין היטב מן הדיון על מה ה"מהומה". ראשית לפני שמפעילים סקריפט על דפים כה רבים - רצוי לשאול, לשם כך מתנהל דיון לגיטימי ובצדק. עכשיו משדעת הצדדים ידועה, ישמעו נא דעות נוספות ויוחלט בהתאם. דורית 22:17, 21 ביולי 2008 (IDT)
- הרעיון ה"חדש" שהצעת כבר קיים במערכת שנים רבות ולכן לא חידשת לנו כלום. אפילו מפעילי מערכת רואים את ההודעה הזו... Yonidebest Ω Talk 22:22, 21 ביולי 2008 (IDT)
- בדיוק על כך התבססתי, כולל הנוסח כפי שכל מפעיל/ה יכול/ה לדעת, אך ה"רעיון" לא עלה קודם לכן בדיון, לא? ובקיצור, האשמה בקטנוניות כי חלקנו על דעתך הייתה מיותרת. זהו דיון לגיטימי על סקריפט וכך זה אמור להישאר. דורית 22:27, 21 ביולי 2008 (IDT)
- אני מסכים עם דורית. ויותר מזה, אני חושב שאין צורך לא בתבנית מוגן, לא בתבנית מוגן חלקית, ולא בסקריפט. במקום עריכה מופיע "הצגת מקור" ומי שלא מבין את הרמז ולוחץ על זה מקבל הודעת מערכת שמסבירה את העניין. ערן - שיחה 22:36, 21 ביולי 2008 (IDT)
- מסכים! המחשב שלי כבר בקושי עולה מרוב סקריפטים... חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ט בתמוז ה'תשס"ח • 00:09, 22 ביולי 2008 (IDT)
וחזרה לדיון: האם להציג תבניות "מוגן" ו"מוגן חלקית" בתבניות, דפי מדיניות וכד' - כן או לא. אשמח לשמוע דעות נוספות. Yonidebest Ω Talk 22:24, 21 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] השחתה היא עבירה פלילית?
- - הועבר לויקיפדיה:הכה את המומחה
הועבר לשיחת ויקיפדיה:פרסומים בתקשורת#OK... (העברה מהמזנון) ליאה • שיחה 17:22, 24 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] קבוצות משנה של המועדונים הבכירים
- - הועבר מויקיפדיה:דלפק יעוץ. YHYH ~ שיחה 16:48, 20 ביולי 2008 (IDT)
האם ערכים כמו ברצלונה ב' או ריאל מדריד קסטיליה מתאימים לוויקיפדיה? YHYH ~ שיחה 11:36, 20 ביולי 2008 (IDT)
- איני רואה שום סיבה למה לא. יכול להיות שאלו ערכים קטנוניים מידי, ואז מקומם יהיה כחלק מהערך ברצלונה (כדורגל) או ריאל מדריד. אפשר להסתכל על זה ככה: האם יש ערך לקבוצת הנוער (למשל)? האם יש ערכים כמו צ'לסי ב' או מילאן ב'? בויקיפדיה האנגלית ישנם ערכים די מקיפים על ברסה ב' וריאל קסטיליה, והן קבוצות כדורגל לכל דבר. Ω Máfiàg שיחה 15:52, 20 ביולי 2008 (IDT)
- אז כן או לא? אני מתכוון לערכים נפרדים. YHYH ~ שיחה 15:58, 20 ביולי 2008 (IDT)
- אני אומר כן. אבל נראה לי שעדיף שתחכה לתשובה ממישהו בדרג רם יותר ממני... Ω Máfiàg שיחה 16:02, 20 ביולי 2008 (IDT)
- אני לא מבין: אלה מועדונים עצמאים או שהם חלק מהמועדונים הבכירים? גילגמש • שיחה 17:27, 20 ביולי 2008 (IDT)
- קוראים לזה קבוצת מילואים. DGtal 17:31, 20 ביולי 2008 (IDT)
- הם לא מועדונים עצמיים, הם בדיוק מה שכתוב בערך הנ"ל (קבוצת מילואים). הקבוצה הבכירה יכולה להעביר שחקנים אל ומקבוצת הב'. אבל יש לציין שקבוצות אלו הן קבוצות שמשחקות בליגה רגילה לכל דבר, ולא בליגה של מילואים. לדוגמה, סביליה אתלטיקו, קבוצת הבת של סביליה, משחקת בליגה השנייה בספרד (לפחות בעונה האחרונה). לכן, הצעתי שהקבוצות תהינה חלק מהערך של הקבוצה הבכירה.Ω Máfiàg שיחה 19:14, 20 ביולי 2008 (IDT)
- עצה כללית לשאלות מסוג "האם ערך X, שהוא מוכל בערך Y מתאים לוויקיפדיה?" - נסו לכתוב את הערך X כפסקה בערך Y (אבל היו ביקורתיים כלפי כתיבתכם ואל תנסו "לנפח" סתם בתוכן). אם הוא הופך לארוך מדי, כנראה שכדאי להוציא אותו לערך נפרד ולהשאיר פסקת תקציר בערך Y. ערןב - שיחה 19:41, 20 ביולי 2008 (IDT)
- למשל הערך ריאל מדריד קסטיליה שאני מתכנן לכתוב, יהיה ארוך מדי בשביל פסקה. אכתוב ערך כזה, ומקסימום אפשר לעשות פסקה תמציתית בערך ריאל מדריד (הכל כמובן לדוגמא) ולהפנות לערך מורחב. YHYH ~ שיחה 20:22, 20 ביולי 2008 (IDT)
- אם הן חלק מאותו המועדון, אז אני לא רואה סיבה לפיצול המידע. לא חייבים לכתוב פסקה אחת. אפשר לכתוב פרק שלם של 3-5 פסקאות. גילגמש • שיחה 20:44, 20 ביולי 2008 (IDT)
- פסקה על קבוצת מילואים היא לא המקום לפרט דברים כמו למשל סגל השחקנים, שיפורטו בערך הנפרד. YHYH ~ שיחה 21:44, 20 ביולי 2008 (IDT)
- זה לא אותם שחקנים? ובאיזו ליגה מתחרות הקבוצות האלה? גילגמש • שיחה 21:46, 20 ביולי 2008 (IDT)
- אתה יודע מה, כתוב ערך אחד לדוגמה בארגז חול כדי שנראה בכלל למה הכוונה וככה נדע טוב יותר אם יש מקום לערך נפרד או שעדיף להציג את הכל בערך אחד. גילגמש • שיחה 21:48, 20 ביולי 2008 (IDT)
- סגל של קבוצת מילואים הוא דבר נזיל למדי ואני מציע שלא להכניס אותו. מעבר לכך, אני מאמין שבחלק מהמקרים ראוי שיהיה ערך (כשיש מה לכתוב) ובחלקים אחרים לא. אם אנחנו נותנים לקבוצות מהליגות המשניות שלנו ערכים, אין לי בעיה עם ערכים על קבוצות מליגות המשנה של ההתאחדויות הבכירות, גם אם הן קבוצות מילואים. זהר דרוקמן - I♥Wiki 22:38, 20 ביולי 2008 (IDT)
- קבוצת המשנה של ברצלונה מנצחת כל קבוצה בישראל גם אם היא מופיעה עם סגל המילואים שלה...
חגי אדלר • שיחה • תבניות מידע בערכים מחכות לך! • י"ח בתמוז ה'תשס"ח • 23:04, 20 ביולי 2008 (IDT)
- ועל זאת אוסיף שמן המפורסמות שנבחרת ברזיל בכדורגל היא הנבחרת החזקה בעולם, וכי מייד אחריה במקום השני נמצאת נבחרת ברזיל ב'. זהר דרוקמן - I♥Wiki 23:13, 20 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] שמות ערכים - לועזית או תרגמת
כתבתי ערך על המכשיר למדידת לחץ דם והשתמשתי בשמו הלועזי-מדעי ספיגמומנומטר עם הפניה ממד לחץ דם ומדידת לחץ דם. וזה בהמשך לערכים מדעיים אחרים שבהם נעשה שימוש במינוח הלועזי (אנגיופלסטיה, אנדוסקופיה, ביופסיה, לפרוסקופיה ועוד הרבה).
הערך הועבר לשם מד לחץ דם, בדומה למד השראות (מהו שמו הלועזי?) בטענה שאף אחד לא מכיר את המושג. לדעתי היה עדיף להשאיר את השם המקורי אבל אשמח לשמוע את דעת הקהילה. גאלוס - שיחה 12:32, 21 ביולי 2008 (IDT)
- לדעתי הענייה, כדאי להעדיף שמות עבריים תקניים על פני תעתיק עברי של שמות לועזיים. לעתים השם העברי התקני מוכר רק לאקדמיה ללשון העברית ואינו מופיע אפילו בספרי הלימוד. למשל, רשמת שריר חשמלית הוא המונח העברי התקני לבדיקת Electromyogram, אך אצלנו נקרא לה כנראה אלקטרומיוגרם, כפי שנוהגת האוניברסיטה הפתוחה. מאותה סיבה, לא העברתי את אלקטרואנצפלוגרם לשם העברי התקני רשמת מוח חשמלית, אלא הסתפקתי בהפניה.
- במקרה שלפנינו, אני מסכים עם חגי שכדאי להעביר את ספיגמומנומטר לשם הקליט יותר מד לחץ דם, או לפחות לפרק מד לחץ דם#ספיגמומנומטר בתוך ערך רחב העוסק במכשירים שונים למדידת לחץ דם. אני מסכים איתך שמוטב לעדן תקצירי עריכה מסוג זה, ואני מתחרט על תקצירי עריכה נחרצים יותר בהם השתמשתי בעבר. יום טוב, ליאור ޖޭ • י"ט בתמוז ה'תשס"ח • 16:24, 21 ביולי 2008 (IDT)
- יש אצלנו אי אחידות, שגם לא תמיד עקבית. בננה ולא מוז, חיידקים מופיעים בלטינית ובכתב לועזי, שמות שירים ואלבומים לרוב באנגלית (היה דיון על Guns N' Roses). תסמין ולא סימפטום (למרות שבשפת הדיבור משתמשים בסימפטום) פורטל ולא פורטן של האקדמיה, אני משתמש ברינגטון ולא בנעימון וכן הלאה.
- לדעתי מד לחץ דם אינו מונח רשמי ולכן עדיף להשתמש בספיגמומנומטר עם הפניות מתאימות מוטי - שיחה 18:25, 21 ביולי 2008 (IDT)
- רק על עצמי לספר ידעתי - אני ובני משפחתי, משתמשים במד לחץ דם כמעט יום יום וגם בשם העברי ואת השם הלועזי לא פגשתי עד עכשיו ואני חושש, שאם אנסה לבטא אותו, אני עלול לגרום לעצמי נקע בלשון. בברכה. ליש - שיחה 18:29, 21 ביולי 2008 (IDT)
- אם אני מנחש נכון, הוא מבוטא כ:ספיגמו-מנומטר. Hummingbird ° יש לך הודעה ° כולי אוזן 20:44, 21 ביולי 2008 (IDT)
- כתבת שההעברה לשם הלועזי בוצעה "בהמשך לערכים מדעיים אחרים שבהם נעשה שימוש במינוח הלועזי (אנגיופלסטיה, אנדוסקופיה, ביופסיה, לפרוסקופיה ועוד הרבה)" אולם המושגים שונים בכך, שבמקרה של "מד לחץ דם" (בדומה למונחים אחרים) שגור המונח העברי ואילו בשאר הקללות שהזכרת - הלועזי. (אני אומר זאת על סמך התרשמותי האישית). דב ט. - שיחה 18:35, 21 ביולי 2008 (IDT)
- נהוג להשתמש בשם הנפוץ. במקרה זה, מד לחץ דם נפוץ פי כמה וכמה (פי 1,000, אם לשפוט לפי מספר התוצאות בגוגל). אין הצדקה לשימוש בשם נדיר ולא מוכר, כאשר יש שם אחר נפוץ וברור (ובלי שום קשר לענייני שם עברי או לטיני). עופר קדם - שיחה 18:42, 21 ביולי 2008 (IDT)
- מד לחץ דם הוא גם עברי, גם שגור, ולכן יש להשאיר אותו. הוא לא שייך לקבוצת המילים שרק בעלי המקצוע מבינים, אלא הוא בשימוש הקהל הרחב - ובשמו העברי בלבד. רוליג - שיחה 20:13, 21 ביולי 2008 (IDT)
- (ואגב, אין בשם זה כל תרגמת. עופר קדם - שיחה 20:20, 21 ביולי 2008 (IDT) )
- לדעתי, דין מד לחץ דם כדין מדחום - הרי אין איש אומר תרמומטר כשיש מילה עברית מוכרת זה עשרות בשנים.שלומית קדם - שיחה 21:05, 21 ביולי 2008 (IDT)
- גם אני בעד מד לחץ דם. דוד שי - שיחה 21:48, 21 ביולי 2008 (IDT)
[עריכה] מפגש קיץ
מי בעד? (דיון בדף המקושר) דרור - שיחה 17:57, 21 ביולי 2008 (IDT)
- מפגש כזה צפוי להתקיים ממילא בעוד ימים אחדים. קבוצת ויקיפדים גרמנים צפויה לעלות בסוף השבוע הקרוב מארץ מצרים אל אה"ק והם ביקשו להיפגש עם עמיתיהם הישראלים. אני מתנצל על ההתרעה הקצרה, אבל נראה לי שכדאי להכין להם מפגש כדבעי ולא להשיב את פניהם ריקם. לא כל יום מגיעים אלינו אורחים. DrorK • שיחה 08:53, 22 ביולי 2008 (IDT)
- עכשיו אתה אומר?! איך נארגן את כל הדברים? מה זה סוף השבוע הקרוב? 26 ביולי? בעוד שלושה ימים?! אי אפשר ככה... זה ניהול לקוי ביותר! תגיד לפחות את התאריך. גילגמש • שיחה 08:56, 22 ביולי 2008 (IDT)
- צר לי, אבל הפרטים נודעו לי רק בעת שהותי באלכסנדריה. אתמול עוד הייתי עסוק באלף ואחד דברים הקשורים בכינוס באלכסנדריה ולא הספקתי לכתוב את ההודעה במזנון. DrorK • שיחה 09:03, 22 ביולי 2008 (IDT)
- לא חשוב עכשיו. מתי הם באים? ב-26 או בשבוע לאחר מכן? גילגמש • שיחה 09:05, 22 ביולי 2008 (IDT)
- הם אמורים להגיע לאילת ביום רביעי ולשהות שם שלושה ימים. לדעתי הם אמורים להגיע ביום שבת, אבל כדאי לבדוק גם עם הראל שנמצא בקשר איתם. DrorK •
|